referenciák
A program elindulása, azaz 2005. óta több száz iskolában jártunk már, több ezer foglalkozást tartottunk és több tízezer diákhoz eljutottunk.
Programunk az egyik legnagyobb ereje a személyesség, az őszinteség, az odafigyelés. Ezért is fektetünk nagy hangsúlyt arra, hogy több forrásból is kapjunk visszajelzéseket, értékeléseket, szakmai ajánlásokat a foglalkozásokról.
Minden egyes visszajelzésnek hatalmas értéke és jelentősége van.
Ezek alapján tudjuk értékelni a munkánk, a foglalkozásaink hatékonyságát, tudunk folyamatosan fejlődni, növekedni, az éppen aktuálisan felmerülő problémákra, kihívásokra és szükségekre reagálva a programot fejleszteni.
Fontos számunkra a pedagógusokkal és a diákokkal kialakított jó kapcsolat, a megbízhatóság, a szakmaiság, egy bizalmi légkör megteremtése.
diákok visszajelzései
A Boldogságkeresők foglalkozások végén minden alkalommal visszajelzést kérünk a diákoktól.
Névtelenül írják le, azt, hogy mit visznek el magukkal az órából, mi az, ami megérintette, elgondolkodtatta őket. Mindez segíti elmélyíteni, emlékezetükbe vésni az adott téma feldolgozását, a felismeréseiket.
A visszajelző lapokon sokszor megdöbbentően őszintén és mélyen szoktak válaszolni.
Egy hetedik osztályos diák a „Ki vagyok én? – identitás, önismeret” óra után azt írta le, hogy rendszeresen vagdossa magát. Többször próbált meg öngyilkosságot. Ennek az órának köszönhetően felismerte, hogy Ő ÉRTÉKES, és eldöntötte, hogy többé nem tesz ilyet.
Ezek azok a mondatok, amikre nincsenek szavak, csak a hála és a vágy, hogy minél több fiatalhoz jussunk el a programmal.
Pedagógusok ajánlásai
A pedagógusok, intézményvezetők visszajelzéseinek különösen nagy jelentősége van számunkra, hiszen a programunk egyik fő célja, hogy az ő munkájukat segítsük.
A foglalkozások előtt és után minden esetben konzultálunk az osztályfőnökökkel, szükség esetén iskolapszichológussal, intézményvezetővel, hogy hogyan látjuk az osztályközösséget, az adott problémás területet.
Ők tapasztalják igazán a foglalkozások eredményességét, azokat a pozitív változásokat, amik a programnak köszönhetően következnek be egy-egy diák, vagy akár az egész osztályközösség életében.
Hálásak vagyunk minden visszajelzésért, ajánlásért!
”A Boldogságkereső program egy valódi, életre szóló tapasztalatot adott a tanulóinknak, amely segített nekik abban, hogy őszintébb és mélyebb kapcsolatokat építhessenek, valamint letehessék azokat a lelki terheket, amelyek eddig nyomták őket. A program végén a gyerekek megkönnyebbülten, lelkileg feltöltődve távoztak, gazdagodva új ismeretekkel és készségekkel.”
“Szívből ajánljuk a Boldogságkereső programot más iskoláknak is.”
“A foglalkozások végig lekötötték a gyerekek figyelmét. Aktívan részt is vettek és érdeklődve várták a problémafelvetéseket.” “Mindenkinek bátran ajánlom a Boldogságkeresők c. prevenciós programot.”
“Tanárként rendkívül fontosnak tartom, hogy szakmailag hiteles, gyakorlati tapasztalatokkal rendelkező, külsős szakembereket is bevonjak iskolánk nevelési és egészségfejlesztési munkájába. Ezért esett választásom a Boldogságkeresők programsorozatra.”
“A Boldogságkeresők prevenciós ifjúságsegítő program felkészült előadóit … hívtam meg iskolánkba, ahol … élménypedagógiai módszerekkel segítették nevelési céljaink elérését: diákjaink egészséges felnőtté válását, a pozitív, életigenlő attitűd kialakítását az önkárosító magatartásformák elkerülésével.”
“A diákok nyitottan fogadták a lehetőséget, a döntő többségük nagyon pozitív visszajelzést adott a foglalkozásokról, és hiánypótlónak tartották. Arról számoltak be, hogy az új megközelítés jó hatással volt önmaguk és egymás jobb megismerésére és az osztályközösségre. A külsős előadók előtt a tanulók nyíltan és őszintén tudtak még a tabu témákról is beszélgetni.”
“A Boldogságkeresők prevenciós ifjúságsegítő programot jó szívvel ajánlom mindazon iskolák pedagógusai számára, akik holisztikusan tekintenek az egészségfejlesztés lehetőségeire, és örökérvényű zsinórmértéket kívánnak biztosítani diákjaiknak az élet nehézségeiben való eligazodásban.”
“Intézményünkbe többségében a Z és Alfa generációhoz tartozó diákok járnak, akikre jellemző, hogy digitális bennszülöttként jöttek a világra, napjaik meghatározó részét elektronika és digitális eszközök használatával töltik.”
“Érzelmeiket nehezen fejezik ki, problémamegoldásuk életkorukhoz képest alacsonyabb szinten van.”
”Kiemelném szakmai elhivatottságukat, felkészültségüket és nyitott, pozitív szeretetteljes személyiségüket, amivel hihetetlenül gyorsan kapcsolódni tudtak a gyerekekhez és az őket érintő problémákhoz.”
“A tanulóknak sokat jelentett, hogy az órákon objektív megközelítéssel és tiszta lappal indulhattak, bármilyen tematikát is ölelt fel az adott foglalkozás. Külön kiemelném a kiscsoportos foglalkozásokat, amelyeken tudatosan többet és mélyebben érintették a témákat a tanulókkal…”
Szakemberek ajánlásai
A program kidolgozásában, a foglalkozások összeállításában, fejlesztésében megalakulásunk óta nagy hangsúlyt fektetünk a szakmaiságra.
A Boldogságkeresők program szakmai megalapozottságának és hitelességének érdekében fontos számunkra a társadalom részéről elismert szakemberek véleménye, mellénk állása.
A “Boldogságkeresők” kitűnő ifjúsági programsorozat, amely a lelki egészségfejlesztést és a problémás fiatalkori viselkedésformák megelőzését szolgálja. A Boldogságkeresők füzet és CD kiválóan alkalmas arra, hogy az iskolai egészségnevelési és megelőzési programokban használják és általában vezérfonalként szolgáljon mindenütt, ahol fiatalokkal fejlesztően foglalkoznak. A drog-megelőzés szempontjából különösen jelentős kiadvány.





